Edward Bernays

marți, 29 mai 2012

Sursa foto.


Si am ajuns si la omul cu, poate, cele mai multe drepturi asupra acestui domeniu... Ca doar este intitulat a fi parintele relatiilor publice, iar acesta-i lucru mare, ce-i drept. De ce? Pai daca trecem cu privirea asupra intregii sale vieti [viata si lunga si bogata cu realizari] ne dam seama ca importanta sa pentru acest relatiile publice este condusa spre infinit. Importanta acelor carti pe care le-a scris pe parcursul vietii, importanta primei carti de relatii publice: Cristalizarea opiniei publice, dar si a tuturor campaniilor care au ramas in istorie ne face pe noi incapabili de a o masura.

Dupa cum am precizat anterior, el a publicat prima carte de Relatii publice, a introdus in uz si s-a autointitulat ca fiind consilier in relatii publice, dar asta nu este tot. A reusit sa introduca acest domeniu ca fiind disciplina de studiu in scoli, sa adune 800 de cutii de cercetari si manuscrise, lucruri care au facut ca noul domeniu sa aiba o baza extrem de solida, imposibil de a fi daramata. Iar acest lucru se vede pana in ziua de astazi. S-a implicat, de asemenea, in timpul Primului Razboi Mondial in Consiliul de Informare a Publicului, lucru a carui importanta a fost majora. Pe de alta parte, anul in care el chiar devine cu acte in regula consilier de relatii publice este 1919 cand isi infiinteaza propria agentie de consultanta.

Dar ceea ce mie mi se pare cel mai important si interesant dintre toate activitatile pe care acesta le-a intreprins este faptul ca el a facut campanie de Relatii Publice pentru Relatiile publice.... Campanie extrem de reusita, la fel ca toate celelalte gandite si puse in practica de catre acesta. Dintre cele mai importante si extrem de marete, putem sa mentionam fara riscul de a exagera cu ceva, ca se numara: campania prin care a introdus micul-dejun format din sunca si oua pe mesele americanilor, campania pentru reintroducerea pe piata a plaselor de par, sau campania cu sapunul pentru copii, campanie care a fost gandita, mai ales, cu efecte vizibile peste cateva zeci de ani. Din acest lucru deducem mai ales diferenta dintre Relatii Publice si Publicitate, cea din urma urmareste efecte vizibile pe termen scurt, cu orice riscuri implicate.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu